«Истиқлолият рамзи соҳибдавлатӣ ва ватандории миллати сарбаланду мутамаддини тоҷик мебошад, ки номаи тақдирашро бо дасти хеш менависад, яъне низоми давлатдорӣ ва сиёсати дохиливу хориҷии худро мустақилона муайян менамояд. Истиқлолият нишонаи ҳувият ва озодӣ, ифтихор ва номус, рамзи саодат ва шарти бақои миллати соҳибихтиёру соҳибдавлати тоҷик мебошад». Пешвои миллат Эмомалӣ Раҳмон

Мақола

ХУСУСИЯТҲОИ ЗУҲУРИ ЭКСТРЕМИЗМ ВА ТЕРРОРИЗМ ВА РОҲҲОИ ПЕШГИРИИ ОН

Тамаддуни башарӣ дар марҳилаи муосири рушди худ ба раванду ҳодисаҳои зиёди иртиҷоӣ рӯ ба рӯ гаштааст. Гарчанде ки ҳодисаҳо ва равандҳои иртиҷоӣ моҳияту хусусиятҳои асосии оламро тағйир дода натавонанд ҳам, вале онҳо дар ҳаёти сиёсиву иҷтимоӣ, иқтисодӣ, иҷтимоӣ, фарҳангӣ ва умуман, дар раванди таърихии инкишофи халқу миллатҳо, давлатҳо ва минтақаҳои гуногуни ҷаҳон таъсири назаррас мерасонанд. Дар ин радиф ҷараёнҳои экстремизми сиёсӣ ва тероризми сиёсӣ аз ҳамаи ҳаракатҳо ва ҷараёнҳои дигаре, ки хусусияти глобалӣ доранд, хатарноктар мебошанд. Онҳо доираи васеи кишварҳо ва минтақаҳои оламро фаро гирифта, ба ҳодисаи мудҳиши умумибашарӣ табдил ёфтаанд. Аз ин хотир зарурати дарки амиқ ва фаҳми васею ҳамаҷонибаи ин гуна ҳаракатҳо ва ҷараёнҳои хатарнок ва коркарди роҳу усулҳои самарабахши мубориза ба муқобили онҳо пеш меояд.

Таърихи мухтасари ҷашни Сада

Таърихи мухтасари ҷашни Сада
Ҷашни Сада яке аз куҳантарин мероси гузаштагони мо ба ҳисоб рафта, он дар оғози шаби даҳуми Баҳманмоҳ баргузор мешавад.
Баъзе донишмандон номи Садаро баргирифта аз сад медонанд. Дар ин бора Абурайҳони Берунӣ менависад: Сада гуянд, яъне сад ва он ёдгории Ардашери Бобакон аст. Дар иллати ҷашнгирии ин ҷашн гуфтаанд, ки ҳаргоҳ рӯзҳо ва шабҳоро ҷудогона бишуморанд, миёни он ва охири сол адади сад ба даст меояд.

Ҳизби ифротӣ доми найранги кист?

барои давлатҳои қудратталаб маҳз низомҳои исломие мувофиқ аст, ки дар он ҷо сатҳи баланди диндорӣ ва таассуби динию мазҳабӣ вуҷуд дошта бошанд ва барои паҳншавии ақидаҳои динӣ-ифротӣ замина муҳайё созанд. Аз ин нигоҳ, онҳо ба ҳар амали давлатҳои дунявии рушдкунанда, ки аз паҳншавии экстремизми динӣ пешгирӣ мекунанд  нороҳат мешаванд ва ин амалҳои қонунӣ ва муътадилсозандаро ба ҳар восита ҳамчун маҳдудкунии озодии динӣ эълон дошта, бо ин усул мехоҳанд ба ривоҷу паҳншавии ақидаҳои динию ифротӣ роҳ кушоянд ва аз ин ҳолат барои барангехтани низоъҳои сиёсӣ-мазҳабӣ ва амалисозии ҳадафҳои геополитикӣ сӯйистифода намоянд.

Андар зуҳури ҷашни Сада

Сада – ҷашни қадимаи мардумони эронитабор мебошад, ки дар шаби даҳуми баҳманмоҳ бо афрӯхтани оташи бузург баргузор мешуд Манучеҳрии Домғонӣ дар васфи ин ҷашн чунин сурудааст: В-инак биёмадаст ба панҷоҳ рӯз пеш, Ҷашни Сада талояи Наврӯзи Навбаҳор Аз ин байт натиҷа гирифтан мумкин аст, ки ҷашни Сада мутобиқи тақвими григорианӣ  дар охирин шаби моҳи январ  ё нахустин шаби моҳи феврал фаро  мерасидааст. 

Муруре ба таърихи мазҳаби протестантӣ, ақоид, маросиму анъана ва ахлоқу одоби он (қисми II)

Дар нимаи дувуми асри ХХ дар мазҳаби протестантӣ  боз як қатор фирқаҳои нави илҳиётшиносӣ пайдо шуданд. Инҳо фирқаҳои неолибералӣ, атеистӣ, бединӣ, танқидӣ ва секулярӣ мебошанд.  Дар натиҷаи рушди фирқаи секулярӣ таҳқиқи масоили марбут ба ҳаёти иҷтимоӣ ва сиёсӣ (дунявӣ)-и ҷомеаи муосир ба ҳукми анъана даромад.

"ХИЛОФАТИ ИСЛОМӢ" ҚУДСИЯТИ ДИНӢ НАДОРАД! (қисми 3)

Маълум аст, ки ҳақиқати таърихӣ  дар рафти  ҳаёти инсон сохта мешавад. Азбаски исломи таърихӣ бо исломи доктринавӣ мувофиқ нест, пас бештари масъалаҳои ҳаёти диниро танҳо аз тариқи таҷрибаи ҳаёти мусулмонон омӯхтан имконпазир аст.
Вале уммати исломӣ пароканда, аз қудрати араб чизе боқӣ намонда буд ва аллакай баъзе заминҳои ишғолкардаи мусулмонон аз даст рафтанд.

ПЕШГИРИИ ИФРОТГАРОӢ ГАРАВИ РУШДИ УСТУВОРИ КИШВАР

Дар шароити муосири густариши босуръати раванди ҷаҳонишавӣ ҳар як миллату давлат барои ҳифзи манфиатҳои миллии худ талош меварзад. Дар ин масир ҷавонон, ки қувваи асосии пешбарандаи ҷомеа маҳсуб мешаванд, нақши аз ҳама муҳимро дар пешрафту тараққиёти ҳар як давлат ва ҷомеаи шаҳрвандӣ иҷро мекунанд. Дар пешрафту тараққиёти Тоҷикистони озоду соҳибистиқлол низ ҷавонони боору

МУШКИЛОТИ РАФЪИ ТУНДГАРОИИ ХУШУНАТОМЕЗ

Дар Паёми имсолаи Пешвои миллат зарурати ҳифзи фарҳанги миллӣ ва ба таври шоиста муаррифӣ намудани он барои ҷаҳониён ҷойгоҳи меҳварӣ дошт. Равандҳои ҷаҳонишавӣ барои рушди фарҳангҳои миллӣ низ оқибатҳо ва таъсирҳои номатлуб ворид карда истодаанд, ки ин ҷиҳати масъала дар матни Паём ба таври равшану возеҳ чунин баён гардид: «Тамоюли ҷаҳонишавии фарҳанг ба яке аз 

Страницы