Китобхона

Конфутси мегӯяд : агар панҷ мавриди зерин риоят шаванд, ҳама чиз хуб пеш меравад

Конфутси, ҳаким ва сиёсатмадори чинӣ, қарни панҷуми қабл аз мелод, ки ба унвони панҷумин шахсияти таъсиргузори таърих шинохта мешавад, панҷ мавриди зерро давои дарди тамоми робитаҳо медонад, ки агар риоят шаванд, ҳама чиз хуб пеш меравад:

● Меҳрубонӣ дар робитаи миёни падару писар

●Лутфи бародари бузургтар ба бародари кӯчактар ва тавозӯи бародари кӯчактар дар муқобили бародари бузургтар

● Адолати шавҳар бо зан ва итоати зан аз шавҳар

● Алоқамандии забардастон ба зердастон ва итоати зердастон аз забардастон

Мафкураи миллӣ ва ҳуқуқ

“Ба андешаи мо, вақти он расидааст, ки бо мақсади муайян ва мушаххас намудани роҳу равиши ҳаёти иҷтимоиву иқтисодии кишвар ва самтҳои асосии инкишофи мафкураи миллӣ аз тарафи олимону донишмандонамон бо дарназардошти манфиатҳои давлати миллӣ Консепсияи миллии рушди Ҷумҳурии Тоҷикистон барои давраи то соли 2050 таҳия карда шавад”. Эмомалӣ Раҳмон, суханронӣ дар мулоқот бо зиёиёни мамлакат аз 19 марти соли 2015
 

Ё Раб Ту ба Иқболи ҳақират назаре кун!

❗Афсӯс,ки дар ин олами вайрона ғарибам,
Дил маскани дардасту ба думболи табибам.
Умрам на чунон шуд,ки муроди дили ман буд.
Афгор шудааст ин тану ҳам қалби наҷибам.
Ҷуз ғуссаву ғамҳои ҷаҳон баҳра надидам,
Як гул зи чаманзори вафояш,ки начидам.
Ҳар лаҳза ба ёди дами беҳуда харобам,
Дар ёди хатоҳои куҳан сина кабобам.
Ё Раб Ту ба Иқболи ҳақират назаре кун,
Ӯро зи раҳу роҳи шариъат хабаре кун!
✍️Муҳаммад Иқболи Лоҳурӣ.

Аз саҳифаи Марвориди тоҷику форс

Ҳар киро ақл аст, дониш, эй азиз, Дур бояд буданаш аз чор чиз

❗Ҳар киро ақл аст, дониш, эй азиз,
Дур бояд буданаш аз чор чиз.
Кори худ бо носазо накнад раҳо,
Мард менакнад ба ҷои носазо.
Ақл дорӣ, майли бадкорӣ макун,
3-ин чу бигзаштӣ, сабуксорӣ макун.
Ҳар киро аз ҳилм дил равшан бувад,
Дар замона бо салоҳи тан бувад.
То шавӣ пеш аз ҳама дар рӯзгор,
Даст бар нону намак бикшода дор.
То ту бошӣ дар замона додгар,
Зердастонро накӯ дорӣ асар.
Ҳар кӣ ӯ аз ҳирс дунёдор шуд,
Бегумон, аз вай Худо безор шуд,
Баҳри зар мастой дунёдорро,
То чӣ хоҳӣ кардан ин мурдорро.

Давлати дунё кӣ таманно кунад...

❗Давлати дунё кӣ таманно кунад,
Бо кӣ вафо кард, ки бо мо кунад?
Расми ситам нест ҷаҳон ёфтан,
Мулк ба инсоф тавон ёфтан.
Мамлакат аз адл шавад пойдор,
Кори ту аз адли ту гирад қарор.
То чанд, Низомӣ, дари дунё занӣ?
Хезу дари дин зан, агар мезанӣ!
✍️Низомии Ганҷавӣ.

Бознашр аз саҳифаи
Марвориди форсу тоҷик

25/10/2022с

Муноҷоти Ҷомӣ

Бандааму пургунох, бор Худоё, бубахш,
Номаи исён сиёх, бор Худоё, бубахш!
Бандаи камтоатам, карда гунах одатам,
Дур бикун гафлатам,бор Худоё, бубахш!
Чуну чаро кардаам, руву риё кардаам,
Баски хато кардаам, бор Худоё, бубахш!
Хаст гунохон маро, бехаду чурму хато,
Аз шарафи Мустафо, бор Худоё, бубахш!
Гиря кунам зор-зор, аз алами рузгор,
Дида шуд абри бахор, бор Худоё, бубахш!
Аз сари лутфу карор,чурми маро даргузор,
Хочати моро барор, бор Худоё, бубахш!
Эй Ахади Зулчалол, в-эй Самади безавол,

Луқмаи ҳалол аз назари Мавлоно

آنچه ما می خوریم در روحیات ما تاثیر دارد، این
روزی ما و لقمه ما چه باشد، بی ارتباط نیست با اینکه "حال ما" چگونه باشد
لقمه انسان باید حلال باشد، اما لقمه تنها آن خوراکی نیست که از راه دهان می بلعیم، لقمه هایی هست که ذهن ما و جان ما را تغذیه می کند.

ما روزانه سر سفره های مختلفی برای جسم و روحمان روزی برمی داریم، مهم است که بدانیم روزی که به جسم و جانمان می رسانیم، حلال است یا حرام؟

مولانا یک عیار برای سنجش حلال یا حرام بودن روزی به ما می دهد:

اگر ما به طور مستمر در دلمان احساس گرفتگی و تاریکی داریم، جایی هم سفره شیطان شده ایم، اگرچه بی خبر:

ИДЕОЛОГИЯ «МУСУЛЬМАНСКОГО НАЦИОНАЛИЗМА»

ИДЕОЛОГИЯ «МУСУЛЬМАНСКОГО НАЦИОНАЛИЗМА»:  АВТОР - А.А. АЛИЕВ, ДОКТ. ИСТ. НАУК ОТВ. РЕД. - А.В. ГОРДОН, ДОКТ. ИСТ. НАУК  / РАН. ИНИОН. ОТД. ИСТОРИИ. / ОТВ. РЕД. А.В. ГОРДОН. - М., 2008.

 

Страницы

Яндекс.Метрика